KALISTENIKA

Vám zlepší život i zdravie

Vďaka cvičeniu s vlastným telom (kalistenike) budete ohybnejší, rýchlejší a silnejší.
Život je pohyb a takisto aj všetko navôkol nás je v neustálom pohybe.
Svaly, šľachy, kĺby… Aj vďaka nim sa môžeme pohybovať, a preto by sme ich mali cvičiť a rozvíjať.
Vďaka ich cvičeniu získate väčšiu kontrolu nad svojim telom, lepšiu kontrolu a ovládanie každého svalu.

Cvičenie s vlastným telom rozvíja nervový systém súčasne s rozvojom svalov.
Pri cvičení s vlastným telom ste nútení zapájať cele telo, udržiavať rovnováhu a koordináciu.
Cvičenie s vlastným telom nespôsobuje žiadne bolesti a problémy s kĺbmi a dokáže liečiť aj staré zranenia.

Viem o čom hovorím, sám som bol donútený skončiť so športom kvôli mnohým zraneniam.
Práve kick box bol príčinou problémov s kolenami, niekoľko krát mi z nich vyberali vodu a krv.
Na pravom kolene sa mi začal robiť meniskus a mal som ísť na operáciu.
Takto som skončil s kick boxom.
Doktor mi zakázal behať a akokoľvek namáhať kolena.

Vďaka cvičeniu s vlastnou váhou dnes behávam minimálne 10-15km týždenne a robím drepy na jednej nohe s 20kg vestou.

Pri jednom z ďalších bojových športov „systeme“ som si podvrtol ramenný kĺb a potrhal spoje v ramene.
Doktor mi povedal, že doba liečenia bude 3 mesiace a funkčnosť ruky už nemusí byť taká, ako predtým a moje trénovanie je ohrozené.
Dostal som bandáž a muselo sa mi to zrásť. S bandážou som aj spával a po 4 týždňoch som opäť trénoval.

Hneď na prvom tréningu a prvej technike mi môj sparing partner roztrhal spoje a podvrtol ramenný kĺb znova.
Neverili by ste, že som bol až tak hlúpy, že som o 2 mesiace išiel znova na tréning a situácia sa zopakovala.
Doktor mi povedal, že ak chcem ešte niekedy hýbať rukou bez bolesti musím prestať trénovať úplne.

Dnes na tejto ruke robím kliky na jednej ruke, príťahy na hrazde na jednej ruke a stojku na jednej ruke.
Ak máte nejaký zdravotný problém, odporúčam Vám cvičenie s vlastnou váhou, ktoré ma takto sformovalo a dalo mi dokopy moje staré zranenia a moje zdravie.
Všetky cviky samozrejme cvičiť na 100% a keď Vás niečo bolí hľadať iný cvik, necvičiť cez bolesť zranenej partie !!!

Poučte sa z mojich chýb, dajte zranenej partií čas a príde deň, kedy ju budeme môcť zase naplno používať.
Vyhýbajte sa akémukoľvek zraneniu a bolesti – prosím Vás o to !!!

4. Cvičenie s vlastným telom vs fitness

6. Prečo strava tvorí 70% úspechu