DNEŠNÝ FITNESS SVET

VÁS CHCE OKRADNÚŤ O PENIAZE

Dnešný fitness svet sa zaujíma iba o vzhľad tela,
svaly a symetriu, tehličky na bruchu
a o to aby ľudia dobre vyzerali na kúpalisku či dovolenke.

Ale kto z tých, čo cvičia v posilňovniach rozmýšľajú nad tým,
ako si spevniť kĺby, šľachy, kĺby, krk, statiku tela, funkčnosť
a reálne ich trénujú?
Osobne som ešte nikoho takého vo fitku nevidel i keď verím,
že sú aj cvičenci, ktorí to trénujú alebo sa nad tým zamýšľajú.

Opýtajte sa človeka vážiaceho nad 100kg typ postavy kulturistu,
ktorý vyzerá ako skala, aké výhody z toho má v bežnom živote.
Ak bude úprimný povie Vám, že žiadne,
okrem rešpektu od chlapov a ľudí a sympatií niektorých žien.

Veľmi ťažko si takýto typ postavy kulturistu kúpi veci
na oblečenie ako nohavice, tričko, či bundu v bežnom obchode.
Väčšinu nakupuje na špeciálnych weboch, kde majú veľkosti 2XXL
+ poprípade si dáva veci šiť.

Citujem slova trénera niekoľkých majstrov Európy
a sveta kulturistike, tiež majiteľa posilňovne
a internetového obchodu s posilňovacími strojmi a doplnkami výživy:

Dnes už nechcú byt ľudia čo najväčší, dnes chcú ľudia vyzerať čo najlepšie a byť čo najvyrysovanejší.

Ide mu o Vaše peniaze ide mu o to, aby z Vás dostal čo najviac peňazí, a tak sa Vás snaží presvedčiť, aby ste robili a platili za to, čo Vám ukážu, ako správne. Robia to prostredníctvom ľudí, ktorí výsledky majú, napríklad súťažnými kulturistami, ktorí dosahujú úžasné výsledky vďaka steroidom a hormónom a nie vďaka doplnkom, ktoré radia užívať a predávajú Vám.

Mysleli ste si, že tie super veľké svaly má vďaka proteínu alebo aminokyselinám? Ak áno, je to úplne v poriadku, aj ja, aj väčšina začiatočníkov si to myslela a myslí. V skutočnosti to je inak. Kulturista na videu alebo v článku Vám odporúča doplnky od firmy, ktorá predáva a vyrába tieto doplnky výživy a je buď jej majiteľom alebo mu platia určité percentá z predaja. Daný kulturista vyzerá tak úžasne a má také veľké svaly vďaka tomu, že cvičí väčšinou viac ako 10 rokov dodržiava stravu a celý plán na 100% a to najhlavnejšie ma v tele 2 až 10 druhov anabolických steroidov po celý rok, vďaka ktorým vyzerá tak, ako vyzerá. Možno ste to už zažili – kúpite si proteín a iné doplnky výživy a svaly stále nerastú a vy nevidíte žiadne zmeny tak, ako ste čakali.

Ja netvrdím, že doplnky výživy, sú zlé a nemôžu Vám pomôcť, ale dá sa trénovať a mať výsledky aj bez nich. Ja sám napríklad niektoré doplnky užívam a to tie, ktoré sú dnes v strave zastúpené minimálne a je v podstate nemožné získať ich všetky v strave. Sú to ako multivitamín a multiminerál, omega 3,6,9 a keď nestíham doplniť bielkovinu jedlom doplním ju proteínom ale nie je to potrebné. Tomu, že mám výsledky v tréningu a budovaní postave vďačím najviac správnej pestrej strave, tréningu a odpočinku. Toto sú 3 kritéria, ktoré potrebujete na to, aby ste mali výsledky a videli zmeny.

Koľko peňazí a času nás stoji cvičenie vo fitness centre ? Sú to desiatky až stovky eur mesačne…. Koľko času nám zaberie jeden tréning ? Chystanie sa do fitka, preprava do fitka, prezlečenie sa, suplementácia, cvičenie, sprcha, čakanie na preplnené stroje, hľadanie iného stroja, prezlečenie sa a cesta domov… V priemere nám 1 tréning zaberie 3 hodiny času s takmer žiadnym výsledkom.

Kto z nás ma na takýto tréning chuť a čas po náročnom dní v práci ? Kto z nás ma na takýto tréning chuť a čas 4 krát v týždni ? Čo všetko by ste mohli stihnúť, keby ste cvičili doma alebo pri dome a tréning by Vám spolu s cestou a so sprchou trval od 30 do 60minút a mali lepšie výsledky ako vo fitku ?

Veľa úsilia a času a takmer žiadne výsledky sú hlavné dôvody, prečo väčšina ľudí do 2 mesiacov skončí s tréningom vo fitnes centre. Aby ste sa stali maximálne silnými, nepotrebujete činky ani kladky, ani prešpekulované stroje a iné nezmysly, o ktorých vás presviedčajú reklamy a celý fitnes priemysel, že sa bez nich nezaobídete. Môžete získať skutočnú silu, pravé svaly a vitalitu a nepotrebujete k tomu vôbec nijaké vybavenie. Ale aby ste sa k tejto sile dostali, k sile svojho vlastného tela, musíte vedieť ako…

Úprimne, som obyčajný pracujúci človek ako väčšina z Vás, ktorý nemá súťažné ambície, chce získať nejakú hmotu, silu, spáliť tuk, vyzerať a cítiť sa lepšie v živote. Nemám čas, chuť, ani peniaze na to chodiť do fitka 4-5 krát v týždni, stratiť tak 16-20 hodín týždenne, ktoré môžem stráviť s rodinou. Za 6 mesiacov som sa vypracoval k svetovej špičke cvičencov s vlastným telom… Jediným mojím súperom, ktorým som sa porovnával a chcel som ho poraziť som bol ja sám a to isté odporúčam aj Vám. Je to ten najťažší súper, akého si môžete vybrať. Dajte si záväzok, že budete každým ďalším tréningom silnejší, sebavedomejší, sústredenejší, ako ste boli na predchádzajúcom tréningu. Viem, že ste to už počuli mnoho krát, na každom druhom seminári nie len o cvičení, ale prosím Vás, zapisujte si tréning a to tak, že si napíšete cviky, ktoré cvičíte, na akej úrovni a hneď ako sa posuniete o jednu úroveň v jednom cviku, poznačte si to, aby ste nezabudli a trénovať už nový cvik a tiež si zapíšte aj dátum, budete aspoň vidieť, ako rýchlo a v čom napredujete a naopak, v čom stagnujete. A už budete cvičiť nový cvik. Príklad: mám tréning 1 úrovne a od dnes začínam robiť kliky 2. Úrovne. Do svojho tréningu si to zapíšem aj s dátumom 7.6.2018 a na budúci tréning budem už cvičiť kliky 2. úrovne. Verím, že sa uvidíme na spoločných osobných tréningoch. Ďakujem za Váš čas.

7. Ako ovplyvnil fitness, cvičenie s vlastným telom

Chcem trénovať, poďme na to!